Ora de marketing: email marketing, recenzii și fidelizarea clientului.

Data

Autor

Este foarte important ca atunci când îți stabilești obiectivele planului tău de afaceri, acestea să fie SMART.

SMART este un acronim al caracteristicilor considerate esențiale în formularea obiectivelor și anume: specifice, măsurabile, accesibile, relevante și încadrate în timp.

Spre exemplu, un obiectiv smart poate fi: Informarea a cel puțin X% dintre clienții fideli sau semifideli despre noul produs în următoarele Y număr de luni sau săptămâni.

Un astfel de obiectiv poate fi atins prin digital marketing, prin marketing direct, mai precis email marketing.

Marketingul prin email este o modalitate de a păstra legătura cu clienții interesați pe termen lung. Poți trimite astfel mailuri personalizate cu numele clienților, care să includă newslettere sau actualizări atunci când se lansează un produs nou, alături de promoții speciale, oferte și cupoane.

Poți opta ca un astfel de email să includă informații distractive dar utile, precum sfaturi despre un subiect relevant alături de oferte sau discounturi pentru produse. Astfel, având un conținut personalizat, util și cu un ton distractiv, este posibil să fie apreciat și astfel crește probabilitatea ca afacerea ta să devină alegerea preferată de clienți. Asta înseamnă că atunci când ei vor fi gata să cumpere, fiind stiimulați și de discounturile oferite, aceștia vor opta pentru produsele tale. În acest fel se crește loialitatea și angajamentul clienților fără a avea cheltuieli mari de promovare. Și nu uita! Mereu oferă posibilitatea  cliențiilor de a opta să nu mai primească newslettere sau emailuri de la tine. Nu doar că  este o dovadă de un bun serviciu oferit cliențiilor, dar este și obligatoriu prin lege.  

Și dacă tot vorbim de loialitate, fidelizarea cliențiilor este extrem de importantă. Încurajarea acestora să posteze pe rețelele de socializare, să trimită prin e-mail poveștile lor sau să scrie un testimonial, o recenzie în orice mod ar dori, este un pas semnificativ în această direcție. Contactând clienții și cerându-le să-și împărtășească opiniile și experiențele, le amintești de brandul tău, dar în același timp gestul în sine le transmite și că îți pasă de ceea ce au de spus. Astfel, se va crea o loialitate în urma căreia ei pot deveni un fel de mici comercianți pentru afacerea ta, deoarece devi brandul lor preferat. Spre exemplu poți posta pe site un video sau articol de la un client care vorbește despre cum el a depășit o problemă foarte dificilă din viața lui cu ajutorul serviciilor sau produselor tale. Alți clienți vor găși această poveste autentică și o vor privi ca pe o sursă de inspirație.

Încurajând clienții să scrie recenzii și să își spună părerea despre produsele și afacerea ta, aceștia își vor expune problemele și îngrijorările și modul în care afacerea ta ia tratat și ia ajutat. Astfel, se vor genera mult mai multe recenzii în mai multe locații.

Toate aceste lucruri combinate, vor încuraja alți potențiali clienți care se simt la fel, însă care nu au cumpărat încă de la tine, să o facă.

Mai multe
articole

Cât de impozabilă este viața românului?

Cât de impozabilă este viața românului? Dacă prin viață înțelegem activitatea unui OM ca și angajat al unei companii sau organizații, fie că vorbim de munca unui antreprenor sau a unei persoane fizice autorizate, a unei profesii liberale, sau ca

Citeste articolul »

Încurajez femeile să ceară ajutor

În calitate de avocat, dar și de femeie, încurajez femeile să ceară ajutor. Să nu lase ca timpul să treacă și să șteargă liniștea, zâmbetul copiilor și frumusețea vieții! Nu lăsați să se ajungă aici: 1 din 3 femei a

Citeste articolul »

Noiembrie la Nisa

Am petrecut patru zile la Nisa de nedescris în cuvinte. Nu știu dacă este întâmplător, însă știu că am o motivație suficient de puternică, ca într-un viitor apropiat să mă întorc. Este uimitor pentru mine că spun asta, însă cred

Citeste articolul »