Cum pot cultura și mass-media să diminueze sărăcia din România

Mixul dintre cultură și mass-media este important pentru dezvoltarea României, pentru a încuraja la formarea unui mediu care susține educația și dezvoltarea personală. Eforturile pentru îmbunătățirea calității vieții oamenilor ar trebui să fie punctul de colaborare al acestui mix. 

Sărăcia este una dintre problemele majore ale României contemporane, în paralel cu corupția. România a rămas codașul Europei când facem referire la nivelul de trăi.

Punctul de plecare al acestei colaborări dintre media și cultură este în primul rând schimbarea perspectivei oamenilor săraci.

Sărăcie înseamnă nu numai lipsa resurselor materiale, ci și a puterii, a oportunităților și a securității. Sărăcia înseamnă și lipsa drepturilor omului, printre care dreptul la libertatea de exprimare, drepturile culturale, dreptul la informație și dreptul la participare. Mai mult decât atât, toate aceste drepturi sunt fundamentale pentru dezvoltarea unei guvernări democratice și a egalității de gen, esențiale pentru diminuarea sărăciei. Aceste drepturi și libertăți sunt prevăzute în convenții internaționale și sunt reflectate în politicile pentru dezvoltarea globală a multor țări europene.

Susținerea din partea mass-media a domeniilor culturii cu scopul de a diminua sărăcia, vizează totodată sporirea producțiilor locale, creșterea economică și creșterea ocupării forței de muncă.

Dezvoltarea culturii locale contribuie la formarea unui mediu favorabil creșterii resurselor economice ale oamenilor din acea proximitate. Producția, distribuția și vânzarea de produse media în zonele predispuse la sărăcie poate promova activitățiile creative și antreprenoriatul și poate veni ca un sprijin la dezvoltarea indiviziilor, prin oferirea unor noi perspective și oportunități.

Pentru a contribui la un mediu în care oamenii trăiesc în pace și au parte de securitate, sunt necesare activități culturale axate pe diminuarea suferinței mentale și fizice. Totodată este necesară o sensibilitate din partea mass-media în contextul tensiunilor și conflictelor care să aibă ca scop atenuarea acestora.

Atât cultura cât și media, joacă roluri importante în dezvoltarea României, în promovarea unei culturi democratice și consolidarea societății civile.

Obiectivul general al produselor culturale și de mass media este să contribuie la responsabilizarea persoanelor care trăiesc în sărăcie. Acest lucru poate duce la îmbunătățirea resurselor sociale și economice și la securitate pentru copiii, bărbații și femeile care trăiesc în sărăcie.

Dă un share dacă ți-a plăcut acest articol

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Despre autor
Mihaela Olaru

Avocat, soție, mamă, o femeie care radiază bunătate „serafică”, a spus cândva o personalitate emblematică a sistemului judiciar din România. 

Autori invitați
Articole recente
Ediție specială cu Adrian Năstase | "Prin tribunale ca prin viață" cu Mihaela Olaru
Galerie Foto