Este nevoie urgent de schimbarea legislației rutiere

„Cauzele  principale care conduc la accidente rutiere, sunt lipsa totală a autorităților de a ne aduce în secolul 21, atât pe șosele, cât și pe autostrăzi… Noi românii, suntem obligați, să trăim cu ceva zeci sau sute de ani în urmă… Stau și mă întreb, pentru ce toate aceste „victime” și numărul lor ar putea să crească???? Nu sunteți în stare să țineți traficul sub control… lăsați liberă montarea de radare, amplasate la Primării, Prefecturi… cu limitări  de viteză…” asta mi-a scris unul dintre oamenii care au urmărit emisiunea de aseară: „România în fruntea topului la accidente rutiere mortale, în UE” | „Prin tribunale ca prin viață” cu Mihaela Olaru.

Vă mărturisesc că am primit multe mesaje scrise de la oameni, mesaje care acuză în mod special autoritățile pentru lipsa de viziune și interes, oameni care doresc o legislație rutieră mult mai aspră, cu sancțiuni și pedepse care să descurajeze conducătorii auto periculoși să mai încalce regulile.

Sigur, majoritatea oamenilor invocă ca și principală cauză care conduce la producerea accidentelor rutiere, nerespectarea legii. De asemenea, ei amintesc că cei care au mașini puternice sunt cei mai periculoși. Pe de altă parte nici șoselele nu ne ajută prea mult, și de multe ori nu putem circula în siguranță pe ele. Avem foarte puține autostrăzi. Deci sunt foarte multe probleme și rămân în continuare multe probleme nerezolvate, foarte multe mașini vechi, străzi înguste, lipsa trecerilor de pietoni, lipsa civilizației.

Din păcate, România se află în fruntea topului la accidente rutiere mortale în Uniunea Europeană. Numai în ultimii doi ani, în București au murit în accidente rutiere peste 139 de oameni.

 Conform unei statistici prezentate de Digi24.ro : 

 – avem 96 de morți pe șosele raportat la un milion de locuitori, asta arată datele privind mortalitatea în accidentele rutiere în România;

 – situația este la fel de gravă și în Bulgaria unde sunt 90 de decese la un milion de locuitori;

 – și în Polonia rata este 77 de morți la un milion de locuitori.

Nu este în regulă ce se întâmplă astăzi în România, este evident că avem nevoie de o viziune nouă asupra siguranţei rutiere. România, are nevoie de programe şi obiective adaptate la actualitatea rutieră, în materie de siguranţă rutieră, cum ar fi:

 – alocare de resurse pentru infrastructura rutieră;

 – indicatoare şi marcaje, întreținerea și asigurarea calităţii;

 – prevenirea comportamentului periculos în trafic;

 – educaţie şi campanii pentru siguranţa rutieră;

 – educaţie pentru siguranţa rutieră, încă din școală;

 – instruirea conducătorilor auto;

 – școlile de şoferi mult mai performate;

 – aplicarea și respectarea legislaţiei rutiere;

 –  adaptarea legislației rutiere raportată la condițiile actuale.

 – introducerea în legislația rutieră a interdicției de a nu mai conduce pe drumurile publice pentru o perioadă de câțiva ani, acolo unde nu sunt respectate regulile de circulație și este pusă în pericol viața celorlalți participanți la trafic.

Este cutremurător să vezi o creșterea semnificativă a numărului de accidente rutiere mortale din ultima perioadă, motiv pentru care se impune modificarea legislaţiei rutiere de urgență. În concluzie, avem nevoie de o viziune nouă asupra siguranţei rutiere, precum și de o schimbare a legislaţiei în domeniul rutier.

Mai multe detalii puteți urmări  în emisiunea juridică „Prin tribunale ca prin viață” cu Mihaela Olaru | „România în fruntea topului la accidente rutiere mortale, în UE”, accesând link-ul de mai jos:

Dă un share dacă ți-a plăcut acest articol

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Despre autor
Mihaela Olaru

Avocat, soție, mamă, o femeie care radiază bunătate „serafică”, a spus cândva o personalitate emblematică a sistemului judiciar din România. 

Autori invitați
Ediție specială cu Adrian Năstase | "Prin tribunale ca prin viață" cu Mihaela Olaru
Galerie Foto